Masaż

W naszym gabinecie wykonujemy masaże:

• masaż leczniczy
  • masaż kręgosłupa
  • masaż sportowy
  • relaksacyjny
  • antycellulitowo -wyszczuplający

Zabieg wykorzystujący dotyk i polegający na sprężystym odkształcaniu tkanek. Terapeuta w określony sposób, z odpowiednią siłą i w odpowiednim tempie wykonuje szereg ruchów powodujących poprawę ukrwienia mięśni, zmniejszenie ich sztywności, zniesienie napięcia, czyli rozluźnienie, bądź pobudzenie (w masażu sportowym). Zabieg masażu leczniczego przynosi uczucie odprężenia i ulgi.

Przed wykonaniem masażu terapeuta przeprowadza szczegółowy wywiad z pacjentem, mający na celu uzyskanie informacji na temat zdrowia pacjenta, jego dotychczasowego leczenia, objawów, dolegliwości, jego obecnego samopoczucia. Terapeuta po przeprowadzeniu wywiadu oraz zapoznaniu się z dokumentacją medyczną, przeprowadza badanie palpacyjne miejsca bólowego, ale też innych obszarów ciała, którego zaburzenia mogą powodować dane dolegliwości. Podczas badania terapeuta zwraca szczególną uwagę na zmiany napięcia mięśniowego, tkliwość bólową, zgrubienia łącznotkankowe.

Niejednokrotnie zdarza się, że pacjenci przychodzą z dolegliwościami bólowymi w konkretnym obszarze, a okazuje się, że jest to jedynie skutek napięcia mięśni w innym rejonie ciała. Często jest tak, że przyczyna dolegliwości leży zupełnie w innym obszarze ciała. Dlatego tak ważne jest by patrzeć na pacjenta jako na cały organizm a nie jako jego poszczególne elementy składowe. Masaż leczniczy opiera się na technikach masażu klasycznego. Powtarzalne nacieranie, głaskanie, ugniatanie czy oklepywanie pozwala rozluźnić spięte mięśnie, co jest najczęstszą przyczyną dolegliwości bólowych. Taka stymulacja zwiększa przepływ krwi w strukturach stawowych, co przyspiesza regenerację mięśni i leczenie miejscowego stanu zapalnego. Z metody korzystają głównie osoby cierpiące na zmiany zwyrodnieniowe, ale także sportowcy zmagający się z efektem przeciążenia organizmu po intensywnych treningach. Masaż leczniczy można też regularnie stosować jako profilaktykę w bólu pleców, kończyn czy stawów.

Wskazaniem do stosowania masażu leczniczego należą między innymi:

• bóle kręgosłupa (zmiany przeciążeniowe i zwyrodnieniowe kręgosłupa, dyskopatie, zniesienie lordozy szyjnej i lędźwiowej,
  • pogłębienie kifozy piersiowej, wady postawy)
  • bóle mięśni i stawów (przeciążenie mięśni i stawów, łokieć tenisisty, łokieć golfisty, kolano biegacza, zespół bolesnego barku)
  • bóle głowy (migreny)
  • stan po złamaniach, skręceniach, urazach sportowych
  • blizny pooperacyjne
  • potreningowe zmęczenie mięśni (zakwasy)
    niewydolność krążenia, zastoje limfatyczne

Przeciwwskazaniem do stosowania masażu leczniczego są między innymi:

• stany zapalne
  • nowotwory
  • wysoka gorączka
  • choroby zakaźne
  • choroby układu krążenia (zapalenia żył,
  • miażdżyca, żylaki)
  • choroby skóry

Masaż sportowy

Masaż podobny w swoich założeniach a także technikach do masażu leczniczego, jednak wykonywany jest zdecydowanie intensywniej i energiczniej. Zabieg ten można stosować: przed treningiem bądź zawodami (celem odpowiedniego przygotowania mięśni do intensywnego wysiłku, ich wzmocnienia i mobilizacji), ale także bezpośrednio po wysiłku sportowym (regeneracja mięśni po wysiłku, likwidacja zakwasów).

Masaż sportowy stosuje się w celu:

• przygotowania mięśni do intensywnego wysiłku fizycznego,
  • rozgrzania mięśni, przyspieszenia krążenia krwi
  • uniknięcia urazów
  • rozluźnienia i relaksacji mięśni
  • eliminacji zakwasów.

Masaż relaksacyjny

Celem masażu relaksacyjnego jest zmniejszenie napięcia mięśniowego, psychicznego, pozbycie się uczucia stresu i towarzyszącego nam pośpiechu. Najważniejsze jest uzyskanie uczucia pełnego odprężenia i relaksu. Techniki stosowane w masażu relaksacyjnym są również oparte na technikach masażu leczniczego. Ruchy wykonywane przez terapeutę są powolne i łagodne a wszystkiemu towarzyszą rytmy nastrojowej, spokojnej muzyki oraz aromaty olejków eterycznych. Cała aura sprzyja poczuciu relaksu, wyciszenia, pozwala uzyskać równowagę i harmonię oraz zlikwidować skutki stresu.

Masaż relaksacyjny polecamy głównie:

• osobom, które są narażone na ciągły stres
  • po długotrwałym wysiłku zarówno fizycznym jak i psychicznym
  • przy kłopotach z bezsennością
  • jako prezent dla wszystkich osób, które żyją w ciągłym biegu i na pełnych obrotach

Masaż antycellulitowy i wyszczuplający

Masaż antycellulitowy stosowany jest głównie przez panie, którym zależy na zmniejszeniu widoczności efektu tak zwanej skórki pomarańczowej oraz te, które chcą o kilka centymetrów zmniejszyć obwód brzucha, talii i bioder, ujędrnić skórę oraz ją odżywić.

Masaż ten w swoich początkowych technikach może przypominać masaż limfatyczny, bowiem, wszystkie ruchy wykonywane są w kierunku węzłów chłonnych, a także w kierunku serca. Pierwsze ruchy, ruchy głaskania wykonywane są zdecydowanie, ale powoli. Są to długie i spokojne, powolne ruchy. Mają na celu przygotować skórę do dalszego masażu. Następnie terapeuta wykonuje ruchy rozcierania, aż wkońcu przechodzi do technik bardziej intensywnych, do których zalicza się ugniatanie, oklepywanie, szczypanie. Tego rodzaju masaż jest zdecydowanie intensywniejszy, zatem może a nawet powinien się po nim pojawić odczyn skórny. Zaróżowienie masowanej okolicy może świadczyć o tym, że nastąpiło przekrwienie tkanki oraz jej lepsze odżywienie. Jeżeli rumień nie wystąpi, nie oznacza to jednak, że masaż został wykonany w sposób niewłaściwy.

Masaż antycellulitowy można wykonywać również wykorzystując tak zwaną bańkę chińską, która zasysając skórę powoduje powstanie podciśnienia. Powoduje to intensywne przekrwienie tkanki, uelastycznienie skóry a także szybsze usuwanie toksyn z organizmu.

Aby efekty masaży antycellulitowych były widoczne dość szybko należy stosować dodatkowo odpowiednio zbilansowaną dietę oraz podjąć aktywność fizyczną. Nie można pominąć także faktu, że kluczem do sukcesu jest systematyczność.

Do przeciwwskazań stosowania bańki chińskiej należy zaliczyć między innymi przerwanie ciągłości skóry, chorobę nowotworową, żylaki. Masaż nie powinien być też stosowany u kobiet w ciąży.